Isnin, Januari 09, 2012

Sampai bilakah..??

As salam sume...harap korang dlm keadaan sihat dan ceria selalu...




Mcm biasala..lepas balik keje terus mengadap lappy kesayangan ku ni..walaupun lappy murah tapi aku sayang sebab dengannye boleh la aku hilangkan tensen...


Badan masih letih lagi, malam tadi sampai rumah jam 3 am..maklum la hujung minggu ramai customer so keje banyak la jugak..Namun kadang kala terfikir sampai bila aku mcm ni..???
Nak cari keje lain aku tak reti buat keje lain, lgipun sekolah tak tggi mane pun jdi terpaksa la aku keje kat sini...


Tapi, bila aku terkenangkan bangla2 yang keje kat tempat aku tu, aku rasa bertuah la juga sebab tak jadik mcm dorang yang terpaksa berhijrah tempat org untuk mencari sesuap nasi..
Dah la dorang dtg kesini menggunakan pihak ke-3 sudah pasti ongkos untuk ke sini tinggi, tu belum lagi potongan gaji tiap bulan...sakit tu..


Tapi dalam dorang ni dihimpit dengan pelbagi dugaan, sempat juga bergurau untuk menghilangkan kestressan dorang tu. Kalau nk layan sangat stress tu mesti jdi gile kan..


Pagi tadi ade sorang mamat ni dtg jumpe kat aku, sebenarnye budak dari department lain, die beritahu aku ade member die nk mintak keje kat department aku..wah ini dh cukup bagus ni kebetulan aku memerlukan staff, tpi soalan pertama yang aku tanye dulu ialah budak tu keje kat mane dulu..."kawan saye baru habis belajar la bang"...alamak...belum ade pengelaman bekerje rupanya...ni yang sakit nk tunjuk ajar lagi..lgipun dh bnyak kali budak baru habis belajar yang keje kat sini berhenti..ade yang sehari je keje keesokannye tak datang lagi....


Takpe la aku try dulu budak ni, mane la tau jenis yang kuat keje punye...


Hari ni aku duk opis je setelkan order tapi nasib baik bos aku dh tolong order sikit, kalau tak mampus aku nak order sumenye..
Dah siap order aku tngok pulak email kot2 ade email penting...duppp...memang ade yang penting pun...arrrrrggghhh....ni yang aku malas email remainder dateline untuk sales comment...satu2nye perkara yang aku paling benci sekali iaitu paperwork...malasnye..aku sanggup lagi susun brg dari buat paperwork, perkara yang paliang aku lemah sekali dalam hidup...


berjam2 jugak la kat depan PC cari bahan untuk menjawab...last2 jam 7 tepat akhirnye aku mengalah lalu balik kerumah...
Esok mintak tlg kat member pulak... Share ni di pesbuk
Terima Kasih Kerana Singgah Sebentar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen sikit boleh..???