Selasa, Disember 27, 2011

Alamak..!!! Duit Hilang Dalam Bank...

Salam...


Hari ni mood tak baik, buat tu tak betul buat ni tak betul..hati masih panas bercampur baur dengan perasan geram dan sedih..

Nak tau kenape..??? 


Bukan nak salah kan pihak ni sebab bukan salah mereka, tapi hampa kerana kecuaian mereka..
Ya...duit ku hilang dalam bank...aku masih ingat lagi, 23hb yang lalu aku and family pergi ke sebuah supermarket kat kepong ni, pastu duit tak cukup apelagi akupun pergi la cucuk kat mesin ATM ni.


Ok nak di jadikan cerita, pagi tadi aku sekali lagi keluarkan duit kat mesin ATM tapi tempat lain pulak.


Haaaaa......terkejut besar aku bila aku tengok jumlah duit dah kurang, aku pun mengeluarkan penyata ringkas
untuk periksa bila masa aku keluarkan duit....


Kalau diikutkan penyata ringkas tu, pada 24hb ada berlaku pengeluaran melalui mesin ATM tapi seingat aku
pada hari tu aku tak pernah keluarkan duit...
Memang sah la ade pihak ke-tiga yang melakukannya...


Sebenarnye inii bukan kali pertama terjadi kat aku sebab tahun lalu pun pernah terjadi malah lebih besar jumlahnye dari sekarang..dan untuk pengetahuan korang mesin ATM yang sama aku keluarkan duit...


Buat aduan polis..???? Dah buat 2 kali tapi sampai sekarang takde tindakan...
Buat laporan kat pihak bank..???  pun dah buat..mereka hanya janji akan selidik, tapi hapeh...sampai sekarang masih takde jawapan....
Zaman sekarang ni pencuri dah advance...takyah curi kat bank....cuma perlu pengetahuan IT dah boleh buat duit.....malahan segelintir penjenayah cyber ini ade yang educatednye ...


Aku cuma berharap agar pihak bank buat lah sesuatu..mungkin mengkaji kelemahan sistem sekuriti mereka sebab perkara macam ni dah berleluasa sekarang....


Ape boleh buat , anggap je la bukan rezeki aku......sumpah aku taknak lagi keluarkan duit kat mesin ATM dalam supermarket tu... Share ni di pesbuk
Terima Kasih Kerana Singgah Sebentar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen sikit boleh..???