Sabtu, November 19, 2011

Malasnye nak keje....!!!

Tak terasa cuti 2 hari ni, esok dh start keje balik. Malasnye nak masuk keje, petang pulak tu. Kalau dah masuk petang gerenti balik kul 1pg. Cuti 2 hari takde buat ape2, just duduk memerap kat dalam rumah bukan ape malas nak keluar pi mane2. Lagipun badan kurang sehat ni, semenjak 2 menjak ni terasa sakit seluruh badan mungkin bulan ni bulan sakit kot...hah..esok ape pulak projek kat tempat keje ni..mesti tensen sebab banyak keje yang tak setel lagi. Return tak setel lagi..inv3 dah nak dekat kene clearkan returning tu cepat2. Bos pn dh mula bising dah...arghhh...tensennye...sekurang2nye bagi la ruang sikit kat aku. Takan siap semuanya sekaligus...

Kalau di fikir2kan mase aku masih lagi senior clerk lagi best keje berbanding sekarang ni...layan je keje tu sebab tanggungjawab tak sebesar sekarang ni.

Sekarang ni name je sales manager tapi keje semua kene buat sebab man power kurang sangat. Mane nak buat return, papper work lagi pastu kene buat keje kat sales floor pulak...ni la penangannye "dorang " cut kan kos...

Tapi allhamdulillah aku masih bertahan lagi, bukan ape sebab terikat dengan kontrek lagipun aku dah ade family kene la aku teruskan keje ni...

Nak buat keje lain tak berkemampuan almaklumlah belajar tak tinggi, cukup2 makan je...takpela aku redah je janji aku cari rezeki halal untuk bini dan anak2ku.

Mereka ni lah yang menguatkan semangat ku untuk terus berkeje. Sehari-hari yang aku lalui mereka sentiasa dalam ingatanku.

Semakin hari mereka membesar maka tanggungjawabpun semakin besar juga la.
Setiap hari sebelum aku ke tempat keje, mereka semua kupeluk, kucium dan sempat meninggalkan pesanan pada mereka agar tidak nakal...

Walau apa sekalipun keje tetap keje...redah je demi anak2 dan isteriku...

Tapi sampai bila hidup macam ni...???

Share ni di pesbuk
Terima Kasih Kerana Singgah Sebentar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen sikit boleh..???